magazine magazine magazine
magazine
MAGAZIN   YENSKI KUTAK dr. u kućnoj poseti
 
    Holesterol i vase srce
Prema mnogim istraživanjima velika količina holesterola se povezuje sa većim rizikom od srčanog udara. Na svakih 1% povećanja količine holesterola u vašoj krvi dolazi 2% povećanja rizika da dobijete srčani udar; svako smanjenje od 1% gustine holesterola smanjuje rizik za 2%.
Povišen holesterol - sve iznad 150 - podstiče aterosklerozu, nakupljanje holesterola, masnoća i ugrušaka u arterijama koje opskrbljuju srčani mišić. Kada se te arterije začepe, deo srčanog mišića gubi zalihe krvi. To uzrokuje srčani udar.
Srećom, taj proces se može poništiti bez pomoći lekova i negovog ponovnog pojavljivanja. Dr. Dean Ornish dokazao je tu činjenicu u svom istraživanju iz 1990. na pacijentima sa uznapredovalim oboljenjem srca. Dr. Ornish je stavio grupu pacijenata na potpunu vegetarijansku ishranu, sa manje od 10% masnoća. Od njih je takođe traženo da započnu umereni program vežbanja, hodanje od pola sata dnevno i naučeni su tehnikama opuštanja.
     
Pacijenti iz te grupe su ustanovili da su njihovi bolovi u prsima potpuno nestali i njihova gustina holesterola se smanjila za stopu uporedivu sa onom od lekova za smanjenje holesterola, bez ponovnog pojavljivanja. Zbog toga što su se pacijenti osećali mnogo bolje, bili su motivisani da ostanu na tom programu. Naslage koje su se godinama stvarale u njihovim srcima stvarno su se počele rastapati tokom samo jedne godine.
          Veganska ishrana je najbolja za smanjenje gustine holesterola. Biljna hrana u sebi ne sadrži holesterol, dok meso, jaja i mlečni proizvodi sadrže velike količine holesterola i zasićenih masnoća, koji su štetni. Takođe, biljna vlakna iz vegetarijanske hrane pomažu u 'ispiranju' viška holesterola u probavnom traktu.

 


Svakog dana samo u SAD-u 4000 ljudi dobije srčani udar. Oni koji ne umru često kasnije dobiju drugi. Sada znamo šta uzrokuje srčani udar pa ga možemo sprečiti. Istraživanja pokazuju da ljudi koji dobiju srčani udar imaju veliku gustinu holesterola u krvi.

Smanjenje holesterola
Zahvaljujući predanom trudu mesne, mlečne industrije i industrije jaja, mnogi i dalje veruju da su životinjski proizvodi neophodni za dobro zdravlje. U stvarnosti mesne navike uzrokuju ogromne i nepotrebne zdravstvene krize. Prema Američkoj medicinskoj zadruzi, vegetarijanska ishrana može sprečiti 97% koronarnih poremećaja. Jedno od najvećih istraživanja života i zdravlja otkrilo je da stopa srčanog udara za lakto vegeterijance iznosi 1/3 one od ljudi koji jedu meso; za vegane je ta stopa bila 1/10.
Sprečavanje srčanog udara
Nikada nije kasno promeniti navike i unaprediti svoje zdravlje.
• Postanite biljni gurman. Koristite mahunarke, žitarice, povrće i voće. Izbegavajte meso i namernice životinjskog porekla.
• Uključite hranu bogatu vlaknima u svoju ishranu. Hleb od celog zrna, smeđa riža i povrće sadrže
vlakna koja smanjuju holesterol.
• Izbegavajte mlečne proizvode; oni sadrže holesterol i zasićene masnoće. Kalcijum (Ca) možete
dobiti iz povrća, oraha i mahunarki.
• Izbegavajte duvan. Pušenje podstiče aterosklerozu i krade vašem telu kiseonik.
• Proverite svoj krvni pritisak i gustinu holesterola. Izbegavajte previše soli.
• Redovno vežbajte. Hodanje, trčanje, tenis i bilo koja druga aktivnost koja

povećava rad srca je dobra.



Reference:
• Barnard, Neal, M.D., Food for Life, 1993.
• Ornish, Dean, Dr., S.E. Brown, L.W. Scherwitz, et al., 'Can Lifestyle Changes Reverse Coronary Heart Disease?'
• Lancet, 1990., br. 336
• Robbins, John, Diet for a New America, 1987.
• 'Diet and Stress in Vascular Disease

                                                                                                                                                                               priredila: Michaelle Blue

magazine
magazine


               N°1MAGAZINE
magazine magazine magazine
MARKETING      IMPRESUM      KONTAKT      ARHIVA